Sepatah Dua Kata

Blog Kelab Pejabat Operasi Gombak (K-POG) ini diwujudkan sebagai wadah perkongsian maklumat khususnya sesama ahli kelab dan juga sesama rakan-rakan lain di DOSM umumnya. Blog ini akan melaporkan segala perkembangan aktiviti kelab dan juga segala peristiwa yang berlaku di POG. _______________________________________________________________________________

1 Apr 2015

Perlawanan Bolasepak Persahabatan: SSFC vs Stats FC

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera. 

Pasukan bolasepak Jabatan Perangkaan Malaysia Negeri Selangor (Statistik Selangor FC-SSFC) telah mengadakan perlawanan bolasepak persahabatan dengan Jabatan Perangkaan HQ Putrajaya (Stats FC) pada 30 Mac 2015 bertempat di Stadium Panasonic, Kompleks Sukan Negara, Sek.21 Shah Alam. Semua warga JP Selangor turut dijemput bersama-sama hadir bagi memeriahkan serta memberi sokongan kepada pasukan bola sepak jabatan.

 
4 pemain dari PO Gombak turut terpilih untuk bermain dalam perlawanan tersebut. Beraksi di atas permukaan padang tiruan yang cukup cantik dan selesa, permainan pada peringkat awal berjalan lancar dan agak seimbang. Namun mungkin disebabkan sudah agak lama SSFC tidak bermain dalam perlawanan kompetitif, corak permainan SSFC sedikit berkarat dan akhirnya keputusan perlawanan berkesudahan Stats FC menewaskan SSFC dengan jaringan 5 gol tanpa balas. Diharapkan kekalahan ini tidak mematahkan semangat pemain sebaliknya menjadi permulaan untuk SSFC berusaha lebih gigih agar bangkit pada masa akan datang.

*sila klik gambar untuk paparan lebih jelas
barisan pemain SSFC
bergambar bersama
ketua pasukan
pemain bintang dari POG diberi amaran oleh pengadil
tamat perlawanan
Pengerusi KSKS turut hadir memberi sokongan

 
Barisan pemain yang mewakili SSFC pada malam itu:

Unit Rangka & Pemetaan: Mohd Firdaus Abd Ghani (K), Mohd Husaini Jamaludin, Mohd Azreel Ayob, Mohd Najmuddin Mohd Noor.

Unit Ekonomi Ahmad Fais Misbah, Azrul Zamanhuri, Hanif Mohd Hanan, Muhammad Faizal Hasbi Tan, Othman Mohamed, Wan Mohd Hisyamuddin Che Yusoff.

Unit Harga-Harga: Mohamed Qayyum Abdul Malek, Muhammad Nadzri Mohamed Salleh, Syed Mohd Shairazi Syed Othman.

Unit Isirumah: Zaizullyadi Yasti

Unit Prosesan: Abdul Mutalib Mansor

PO Kajang: Tuan Azrin Tuan Mohd Zubit

PO Gombak: Ali Ahmad, Mohd Afiq Aizuddin Wahab, Mohd Shahrul Johari, Wan Ahmad Faizal Wan Ibrahim.



'MAJULAH SUKAN UNTUK STATISTIK'
 
PENAFIAN: Kelab P.O Gombak (K-POG) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan, kerosakan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.