Sepatah Dua Kata

Blog Kelab Pejabat Operasi Gombak (K-POG) ini diwujudkan sebagai wadah perkongsian maklumat khususnya sesama ahli kelab dan juga sesama rakan-rakan lain di DOSM umumnya. Blog ini akan melaporkan segala perkembangan aktiviti kelab dan juga segala peristiwa yang berlaku di POG. _______________________________________________________________________________

21 Jun 2017

Majlis Khatam Al-Quran, Bacaan Tahlil & Berbuka Puasa

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

20 Jun 2017 (Selasa) - Jabatan Perangkaan Malaysia Negeri Selangor dengan kerjasama Kelab Sukan, Kebajikan dan Sosial (KSKS) telah menganjurkan program Majlis Khatam Al-Quran, Bacaan Tahlil, Penyampaian Sumbangan kepada warga Jabatan yang memerlukan & Berbuka Puasa bertempat di Aras LG, Bangunan Darul Ehsan, Shah Alam. Berikut adalah tentatif program :

     5.30pm - Ketibaan Jemputan

     5.45pm - Ucapan Pengarah Jabatan Perangkaan Malaysia Negeri Selangor,
                   Encik Muhammad Amri bin Idris

     6.00pm - Khatam Al-Quran
                 - Tahlil
                 - Penyampaian Sumbangan

     7.20pm - Berbuka Puasa
                 - Solat Maghrib Berjemaah

     8.00pm - Bersurai

Sehubungan itu, tahniah dan terima kasih diucapkan kepada semua warga P.O Gombak yang terlibat menjayakan program Tadarus Al-Quran di peringkat POG sepanjang bulan Ramadhan ini. Agihan surah untuk POG tahun ini adalah Surah Al-Maidah, Al-An'am, Al-A'raf, Al-Anfal dan At-Taubah. Semoga kita semua diberi ganjaran pahala yang berganda serta meningkatkan lagi ketakwaan kepada Allah.










 *semua gambar adalah ihsan blog KSKS


Dari Ibn Mas'ud r.a telah berkata bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda:
"Barangsiapa membaca satu huruf daripada Kitabullah maka baginya satu kebajikan dan tiap-tiap kebajikan sepuluh kali gandanya. Aku tidak mengatakan 'Alif Lam Mim ' satu huruf tetapi Alif satu huruf, Lam satu huruf dan Mim satu huruf".



Nabi s.a.w juga telah bersabda:
" Puasa dan al-Quran memberi syafaat kepada para hamba pada Hari Kiamat. Puasa berkata: "Wahai Tuhanku aku telah menghalangnya daripada makan dan minum serta mengikut syahwat pada siang hari, maka izinkanlah aku memberi syafaat kepadanya". Al Quran berkata: " wahai Tuhanku, aku telah menghalanginya daripada tidur pada malam hari, maka izinkan aku memberi syafaat kepadanya, lalu diterimalah syafaat keduanya"(Hadis riwayat Ahmad, Ibnu Abi dunya, al-Tabrani dan Hakim)

  

 
PENAFIAN: Kelab P.O Gombak (K-POG) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan, kerosakan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.