Sepatah Dua Kata

Blog Kelab Pejabat Operasi Gombak (K-POG) ini diwujudkan sebagai wadah perkongsian maklumat khususnya sesama ahli kelab dan juga sesama rakan-rakan lain di DOSM umumnya. Blog ini akan melaporkan segala perkembangan aktiviti kelab dan juga segala peristiwa yang berlaku di POG. _______________________________________________________________________________

12 Nov 2011

Majlis Bacaan Yaasiin & Ceramah Penerapan Nilai-Nilai Murni

Kepada Semua Anggota beragama Islam,

Assalamu’alaikum w.b.t,

Tuan/Puan,

Sukacita dimaklumkan bahawa Jawatan Kuasa Penerapan Nilai-Nilai Murni, Jabatan Perangkaan Malaysia Negeri Selangor telah mengadakan majlis bacaan surah Yaasiin dan ceramah penerapan nilai-nilai murni seperti berikut :-

Penceramah   :           Y/bhg. Ust. Ghazali Akhbar bin Arshad
                                   Imam Masjid Cahaya Iman, Bandar Country Homes, Rawang.
                                   
Tempat           :           Bilik Taklimat, Tingkat 3, Pejabat Operasi Gombak.

Masa              :           9.00 – 11.00 pagi.

Tarikh            :           11/11/11 (Jumaat)

2. Sehubungan dengan itu pihak kami memohon jasa baik tuan/puan agar mengambil iktibar dari apa yang disampaikan oleh tuan penceramah dan menghebahkan maklumat ini kepada semua muslimin/muslimat lain yang tidak dapat hadir.

3. Antara intipati ceramah adalah pentingnya amalan solat yang merupakan tiang agama. Solat yang dikerjakan dengan sempurna akan mampu mencegah seseorang dari melakukan perbuatan keji dan mungkar. Malah amalan yang mula-mula sekali dihisab di akhirat kelak adalah amalan solat. Maka solatlah sebelum anda disolatkan.

4. Ditekankan juga betapa pentingnya menjaga kesihatan fizikal (dengan mengamalkan senaman dan menjaga pemakanan); menjaga kesihatan akal (dengan banyak membaca buku-buku ilmiah dan keagamaan, bermuzakarah dan menghadiri majlis-majlis ilmu); membersihkan hati (dengan mengamalkan zikir, solat tahajjud, dsb); serta mengawal dan mengekang hawa nafsu.

5. Kerjasama dan perhatian pihak tuan/puan amatlah dihargai dan diucapkan terima kasih.


Sekian.

Terima Kasih.

P/S: Entri kali ini diubahsuai dari surat makluman tentang ceramah penerapan nilai-nilai murni oleh Jawatan Kuasa Penerapan Nilai-Nilai Murni, Jabatan Perangkaan Malaysia Negeri Selangor yang dihantar kepada semua anggota.


INGAT LIMA PERKARA, RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAAALLL!
 
PENAFIAN: Kelab P.O Gombak (K-POG) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan, kerosakan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.