Sepatah Dua Kata

Blog Kelab Pejabat Operasi Gombak (K-POG) ini diwujudkan sebagai wadah perkongsian maklumat khususnya sesama ahli kelab dan juga sesama rakan-rakan lain di DOSM umumnya. Blog ini akan melaporkan segala perkembangan aktiviti kelab dan juga segala peristiwa yang berlaku di POG. _______________________________________________________________________________

16 Jul 2017

Sukan DOSM Selangor (SUKPES) 2017

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

15 Julai 2017 (Sabtu) - Kelab Sukan, Kebajikan dan Sosial (KSKS) melalui Biro Sukan dan Rekreasi telah menganjurkan Sukan DOSM Selangor (SUKPES) 2017 bertempat di Kompleks Sukan SUK, Dewan Bolatampar Seksyen 19 & Pusat Boling Ole-Ole, Shah Alam, Selangor.

Objektif penganjuran SUKPES 2017 adalah sebagai sebahagian daripada inisiatif work-life balance dan FiTDOSM Jabatan. Ia juga menjadi medan pemilihan awal untuk persediaan menghadapi Mini Sukan Zon Tengah antara DOSM Selangor & DOSM WPKL yang dirancang pada 29 Julai 2017 dan Sukan Statistik Kebangsaan (SSK) 2017 yang bakal berlangsung pada 28-30 September 2017.

Warga DOSM Selangor termasuk kakitangan PSH dibahagikan kepada empat (4) rumah sukan iaitu MERAH, BIRU, KUNING & HIJAU dan pembahagian rumah sukan tersebut adalah secara rawak berdasarkan kepada stratified ‘seksyen/PO’, ‘jantina’ dan ‘umur’.










Keputusan bagi acara sukan yang dipertandingkan adalah seperti berikut:

1) Bola Tampar Lelaki
Juara: Kuning
Naib Juara: Hijau
Ketiga: Biru
Keempat: Merah

   Bola Tampar Wanita
Juara: Biru
Naib Juara: Hijau
Ketiga:Kuning
Keempat: Merah

2) Bola Jaring
Juara: Kuning
Naib Juara: Biru
Ketiga: Hijau
Keempat: Merah

3) Futsal Lelaki
Juara: Kuning
Naib Juara: Merah
Ketiga: Biru
Keempat: Hijau

   Futsal Wanita
Juara: Biru
Naib Juara: Hijau
Ketiga: Kuning
Keempat: Merah

4) Sepak takraw
Juara: Hijau
Naib Juara: Kuning
Ketiga: Biru
Keempat: Merah

5) Badminton (berpasukan)
Juara: Merah
Naib Juara: Biru
Ketiga: Kuning
Keempat: Hijau

6) Ping Pong (berpasukan)
Juara: Hijau
Naib Juara: Kuning
Ketiga: Merah
Keempat: Biru

7) Boling Terbuka 
Juara: Khairul Anuar Parlan
Naib Juara: Mohd Hashim Rejab
Ketiga: Kaza Abidin
Keempat: Muhammad Famizi Salleh

Diharapkan dengan penganjuran acara sukan ini dapat mengeratkan ukhuwah sesama kita serta memupuk semangat kerjasama berpasukan di kalangan anggota Jabatan Perangkaan Malaysia, Negeri Selangor.

Jumpa lagi dalam SUKPES yang akan datang.
 
PENAFIAN: Kelab P.O Gombak (K-POG) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan, kerosakan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.